بخش آموزش - جنگ جهانی اول

انتخاب بازی

اقتصاد و منابع

 

اقتصاد و منابع
 
روابط دیپلماتیک بر نتیجه بازی تاثیرگذارند. شما همیشه باید بر منابع خود نظارت کنید تا بتوانید با تنظیم منابع جمعیت خود را راضی، سربازان خود را در حرکت و ساختمانهای خود را در حال ساخت و تکمیل نگه دارید.
 
 
 
 
 
· منابع
 
· بازار بورس
 
· فروش منابع به قیمت مورنظر شما
 
· خرید منابعی که در بازار پیشنهاد شده اند
 
· قرار دادن درخواست خرید با قیمت مور نظر شما
 
 
 
· لیست منابع
 
· غذا
 
· مواد ساخت
 
· انرژی
 
 
 
منابع
 
 
در کل سه نوع منبع برای ممل اروپایی اهمیت فراوانی دارند: غذا، ساختمان، مواد و انرژی. خوشبختانه همه این موارد در خاک اروپا موجود هستند. در شروع شما بعنوان رهبر 12 ایالت را تحت کنترل خود دارید. هر ایالت مشخصاً بر تولید یکی از منابع تمرکز  بیشتری دارد که بعداً بین تمامی ایالات کشور تقسیم میشوند.
 
 
 
 
 
 
منابع بطور متناوب تولید و مصرف میشوند.  نتیجه درآمد هر منبع در هر ساعت مشخص میشود. اگر منبعی استفاده شود و هنوز دارای شاخص منفی باشد، بر روحیه مردم تأثیر میگذارد و یا اینکه بر ساخت و ساز تأثیر میگذارد و وظایف غیر قابل تکمیل هستند.
 
 
بازار بورس
 
 
برای جبران کمبود منابع، بطور مثال اگر کشور نفت تولید نمیکند ولی شما برای ساخت و ساز به آن نیاز دارید.، میتوانید یکی از موارد زیر را برای بدست آوردن آن بکار ببرید. به بازار بورس بروید و:
 
 
 
 
 
· منابعی را که فعلاً به آن‌ها نیاز ندارید را بفروش برسانید.
 
· خرید منابعی که به آن نیاز دارید از طریق بازار.
 
· درخواست منابعی که به آن نیاز دارید به قیمتی که فکر میکنید مناسب است برای شما. بطور مثال اگر قیمت های فعلی بسیار بالا هستند.
 
· یک پیشنهاد دهنده دیگر را که منابعی را به بازار ارسال کرده است را راضی به تجارت با خود کنید.
 
 
 
 
فروش منابع به قیمت موردنظر شما
 
 
 
 
بعضی مواقع شما به شرایطی میرسید که مقدار زیادی از یک منبع که به آن نیازی ندارید را در اختیار دارید و بهتر است که آنرا به پول نقد تبدیل کنید. یک راه این است که به بازار بروید و منابع خود را به قیمت موردنظر خود بفروش برسانید. بروی فروش بروید، و منبع موردنظر خود را انتخاب کنید. در قسمت سفارش جدید، میزان منبع موردنظر خود قیمت پیشنهادی خودتان را وارد کنید. بعد از تأیید پنجره باز شده، پیشنهاد شما سریعاً در بازارپدیدار میشود.
 
 
 
خرید منابعی که در بازار پیشنهاد داده شده اند
 
 
 
 
بعد از مدتی تمامی بازیکنان پیشنهادها خود را ارسال میکنند و شما میتوانید آن‌ها را ببینید. قیمتها بر اساس موجودی و همچنین درخواست میتوانند متفاوت باشند. منابعی مانند آهن و سنگ معدن که بازیکنان برای ساخت و ساز قلعه به آن نیاز دارند معمولاً بسیار کمیاب هستند و قیمت آن‌ها بسیار بالا میباشد. درخواست بطور کل مشخص کننده عرضه میباشد.
 
 
 
اگر شما منبعی را که به آن نیاز دارید را پیدا کردید، باید بروی دفتر سفاراشات کلیک کنید و بعد از آن پنجره ای را که باز می‌شود را تأیید کنید. اگر تنها به قسمتی از منابع پیشنهادی نیاز دارید، بروی گزینه خرید کلیک کنید. و سپس  سفارش جدید. مقدار
 
 
 
 
 
 
ارسال درخواست تجارت براساس قیمت مورد نظر شما
 
 
 
 
 
 
بعضی مواقع منابعی با قیمت بسیار بالا پیشنهاد میشوند. شما در این مواقع میتوانید برای خرید منابع به قیمت پایین‌تر درخواست ارسال کنید. برای اینکار شما باید گزینه خرید را انتخاب کرده و درخواست تجارت شما در بازار به نمایش در خواهد آمد. در این هنگام شما باید منتظر بمانید تا فردی با قیمت پیشنهادی شما برای منبعی که قصد خرداری آنرا دارید موافقت کند و منابع درخواستی شما را به شما بفروشد. بعضی وقتها شما باید مدت زیادی را برای بدست آوردن منابع درخواستی خود صبر کنید، مخصوصاً اگر درخواست های زیادی در این دور از بازی ارسال شده باشد.
 
 
 
 
خرید درخواست تجارت ارسالی یک بازیکن در بازی
 
شما میتوانید بازار را برای دیدن درخواست های باز و قابل معامله مشاهده کنید. در قسمت سفارش، نشان داده شده در زیر فروش. اگر شما منابع اضافی دارید و فکر میکنید که بازیکنان دیگر آن‌ها را از شما خریداری میکنند، بروی دستور خرید کلیک کنید و پنجره باز شده را تأیید کنید. اگر شما مقدار بیشتری از منابع درخواستی را داشته باشید، مقدار درخواست شده از انبار شما کم می‌شود و اگر مقدار کمتری نسبت به درخواست شده داشته باشید، همه منابع ذخیره شما از انبار شما کم میشود. شما همچنین میتوانید مقدار کمتری را برای فروش ارائه دهید، بنابراین مقدار مورد نظر خود را معین کنید. 
توجه: هر پیشنهادی که شما ارائه کرده‌اید و هنوز اعمال نشده است را میتوانید لغو کنید!
برای اینکار به صف دستورات خود بروید و پیشنهاد موردنظر خود را لغو کنید. با استفاده از دکمه لغو در پایین صفحه.
 
 
 
 
 
 
طبقه بندی منابع
 
 
 
 
 
هر یک از منابع سه گانه غذا، منابع ساخت و ساز و انرژی باید در دسترس مردم شما برای مصرف کردن باشند. در پنجره منابع شما میتوانید میزان منابع را برای رسیدن به مقدار دلخواه و موردنیاز خود تنظیم کنید. 
اگر منبعی برای جمعیت شما در یک ایالت موجود نباشد و کمبودی داشته باشید، این مورد به کم شدن روحیه آن ایالت منتهی میگردد.
 
 
 
 
بجز منابع مورد نیاز برای جمعیت شما، ارتش و ارتقاها نیز به منابع خاص خود نیاز دارند. بطور مثال ارتش مصرف غلات و نفت دارد.
موارد بسیار مهم و حیاتی:
 
در طبقه بندی منابع، شما مقدار حداقلی دارید که برای یک ایالت مورد نیاز است. 
 
بعضی از ایالات تا دو برابر بیشتر از ایالات دیگر منابع تولید میکنند. این ایالات با دو نشان منابع در نقشه استراتژیک نشان داده شده اند.
 
تولیدات منابع به وضعیت آن ایالت و منابع طبیعی آن و همچنین روحیه آن ایالت بستگی دارد.
 
شما میتوانید روحیه و تولیدات را با ساخت سازه های پایه‌ای برای یک ایالت بهبود و افزایش دهید.
 
 
 
 
 
 
غذا
 
غذا یکی از مهمترین منابع در اروپا است. غلات در سرزمین های قاره ای کشت میگردند و در مناطق ساحلی ماهیگیری رونق بیشتری دارد.
 
 
 
 
 

منابع

حداقل موردنیاز روزانه

 

عواقب کمبود

نیاز غذا

هر ایالت روزانه 800 تن

کاهش شدید روحیه

غلات

 

روزانه 20 تن برای هر واحد، برای هر پادگان 1000 تن
 

کاهش روحیه پادگان

عدم فعالیت پادگان ها

ماهی

 

مقدار حداقلی وجود ندارد

 

 
 
 
 
 
منابع ساخت و ساز ساختمان
 
برای پیشرفت نظامی و ساخت تسلیحات پیشرفته و انجام ساخت و سازهای پایه‌ای شما به چوب و سنگ آهن نیاز دارید.
 
 
 


 


 

منابع

حداقل موردنیاز روزانه

عواقب کمبود

مواد موردنیاز

هر ایالت روزانه 800 تن

کاهش روحیه

چوب

مقدار حداقلی وجود ندارد

 

آهن

مقدار حداقلی وجود ندارد

 

 

 
 
 
انرژی
 
انرژی یکی از موارد بسیار حیاتی در بازی و مخصوصاً در پایان بازی و پیشرفت در آن است. زغال سنگ برای قطارها و حرکت آن‌ها اهمیت فراوانی دارد. نفت منبع شماره یک برای پایداری و ادامه کار ارتش شماست. گاز برای ارتش استفاده فراوانی ندارد، تنها استثناء بالن ها هستند ولی گاز بعنوان یک منبع انرژی بجای منابع دیگر مورد استفاده قرار میگیرد. 
ساختمانها و منابع انرژی با پیشرفت شما بیشتر و بیشتر مورد نیاز خواهند بود و به کشور شما اجازه پیشرفت بیشتر را برای ساخت تسلیخات قدرتمندتر میدهد.
 
 
 
 


 

منابع

حداقل موردنیاز روزانه

عواقب کمبود

انرژی موردنیاز

هر ایالت روزانه 800 تن

کاهش روحیه

زغال سنگ

 

برای هر خط آهن 500 تن

راه آهن تا زمان ترمیم از کار خواهد افتاد

گاز

 

مقدار حداقلی وجود ندارد

 

نفت

 

برای هر واحد 5 بشکه

سرعت حرکت و قدرت ارتش کاهش میابد


 

 
 
 
توجه:
 
توجه کنید که منابع ذخیره سازی شده در ایالات شما برای حداقل نیاز آن ایالت کافی باشند. در غیر اینصورت کشور شما عواقب غیر قابل جبرانی را متحمل خواهد شد.
 
شما میتوانید مصرف هر یک از منابع خاص را برای هر ایالت تنظیم کنید. 
بطور مثال بهتر است از گاز قبل از هر یک از منابع دیگر انرژی استفاده کنید. با افزایش دادن مصرف گاز، شما مصرف دیگر منابع ارزشمند را کاهش میدهید. بنابراین زغال سنگ کمتری مصرف می‌شود و میتوانید راه آهن خود را بیشتر و بهتر گسترش دهید و یا نفت را کمتر مصرف کنید و از آن برای گسترش نظامی و ارتقاها استفاده کنید.
 
بجز تجارت منابع، شما میتوانید واحدهای نظامی، تسلیحات و یا حتی یک ایالت را تجارت کنید.