بخش آموزش - جنگ جهانی اول

انتخاب بازی

بخش اداری ایالت

 


بخش اداری ایالت


بعد از تنظیم منابع، شما میتوانید بخش اداری ایالات خود را شروع کنید.

باید به روحیه ایالات توجه کنید و  از بالا بودن انها اطمینان حاصل کنید. موارد دیگری که باید به آنها توجه کنید، تولید منابع و آمادگی آن ایالات برای جنگ است. 

برای اینکار شما باید ارتقاهای لازم را انجام داده باشید.

 

 

  • نقشه اقتصادی
  • روحیه
  • بخش اداری ایالت
  • صفحه بخش اداری ایالت
  • صفحه جزییات سه بعدی

 

 

 

نقشه اقتصادی

 

 

 

بخش اداری ایالت از سوی نمایش اقتصادی بر روی نقشه قابل انجام است. با فشردن دکمه دوم در سمت چپ میتوانید بخش اقتصادی را به نمایش در بیاورید. در این حالت رنگ نقشه عوض میشود و روحیه ایالات شما نشان داده میشوند. در این حالت نقشه بخش اداری ایلت شما نیز باز میشود. 

 

 

 

روحیه

 

 

 

در شروع بازی احتمالا شما رنگ سبز روشن را در نمایش اقتصادی برای همه ایالات خود مشاهده میکنید. توجه داشته باشید که در این صفحه نمایش، رنگ ها نشان دهنده روحیه ایلات هستند. 

 

ایالاتی که دارای رنگ سبز تیره و روشن هستند، در وضعیتی خوبی قرار دارند. 

ایالات زرد بدین معنی است که روحیه پایین است ولی در حد قابل قبولی قرار دارد.

رنگ نارنجی و قرمز به معنی وضعیت اضطراری در ایالات مربوطه است.

 

 

روحیه بطور مستقیم بر ویژگی های یک ایالت مانند تولید منابع و درصورتیکه روحیه بسیار پایین بیاید، شانس شورش بالا میرود. روحیه کمتر از %33 امکان وقوع شورش را حتمی میکند.

 

 

شورشی های عصبانی را میتوانید توسط هزاران نیروی نظامی سرکوب کنید ولی توجه داشته باشید که اگر روحیه پادگان شهر بسیار پایین باشد، امکان دارد سرکوب ناموفق و شهر به تسخیر شورشیان در بیاید.

 

شورشی ها به پادگان حمله خواهند کرد و امکان کشته شدن سربازان شما نیز وجود دارد. درصورتیکه نیروهای نظامی کافی برای سرکوب شورش نداشته باشید، امکان دارد شهر به کشور دیگری ملحق گردد. 

 

کشوری که ایالت شما به آن خواهد پیوست، به مواردی به شرح زیر بستگی دارد: 

صاحب قبلی ایالت، رابطه سیاسی و روحیه کشوری که ایلت به آن خواهد پیوست.

 

 

بنابراین یکی از مواردی که همیشه باید به آن توجه داشته باشید و از آن غافل نشوید، روحیه ایالت های شماست. برای تاثیرگذاری در روحیه شما باید موارد زیر را تحت کنترل داشته باشید:

  •  
  • موجودی منابع، جمعیت شما به منابع خاصی برای باقی ماندن در اجتماع و یا همان ایالت شما نیاز دارند. بنابراین سعی کنید که منابع لازم برای حمعیت خود را تامین کنید.

  •  
  • فاصله ایالت تا پاتخت، بعنوان یک رهبر شما باید بروی دستوراتی که میدهید و نحوه اجرا آنها تسلط داشته باشید. با افزایش فاصله از پایتخت، تولیدات یک یالت کاهش میابند.
    برای کنترل و سلطه بهتر بر سرزمین های تحت اختیاز خود شما باید ساختارهای پایه ای مانند راه آهن و بندر را بسازید.
    فاصله شما تا ایالات را میتوانید در به روز و در صفحه نمایش سه بعدی و با کلیک کردن دکمه روحیه در قسمت اطلاعات ایالت مشاهده کنید. 

    اگر پایتخت ندارید، در هر ایالت یک پایتخت بسازید، بدون داشتن پایتخت در هر ایالت، کنترل کردن آنها غیرممکن است.

     
  • ارتقاهای ایالت، باعث افزایش تولیدات و همچنین بهتر شدن روحیه مقیمان آن ایالات میشود.
     
  • اجتناب از جنگ، اگر شما با کشورهای بسیاری در نبرد باشید، اعتماد به نفس مردم شما کاهش میابد.
     
  • روحیه ایالات همسایه، روحیه انقلابی و شورشی از مرزهای ایالات شما میتواند گذر کند و از کشوری به کشور دیگر برسد، بنابراین وشعیت و ثبات ایالات شما به ایالاتی که با آنها همسایه هستید مستقیما مربوط است.
     
  • ارتش های دشمن، زمانیکه در یکی از ایالات شما مستقر هستند، بروی روحیه مردم شما تاثیر منفی دارند.

 

 

 

بخش اداری ایالت

شما میتوانید ایالتهای خود را به سه شکل اداره کنید:

 

 

نقشه اقتصادی

 

در نقشه اقتصادی شما میتوانید با کلیک کردن بروی سرزمین، اطلاعات کلی آنرا دریافت کنید. اطلاعاتی مانند: نام ایالت، تولیدات منابع، اموزش ارتش، وضعیت ساختمان ها، روحیه و در صورت وجود داشتن کارخانه، وضعیت کارخانه ها. 

توجه داشته باشید که این اطلاعات را شما میتوانید از نقشه استراتژیک نیز مشاهده کنید. با بردن نشانگر موس خود بروی پایتخت ایالت.

 

 

 

پنجره بخش اداری ایالت

 

زمانیکه صفحه نمایش اقتصادی را فعال میکنید، پنجره بخش اداری ایالت بطور خودکار باز میشود. این صفحه تمامی ارتقاها های ایالات شما را بهمراه ارتقاهای در حال انجام نشان میدهد. شما میتوانید ارتقاهای جدید را شروع کنید و یا آموزش سربازان را لغو کنید. 

اگر شما یک ایالت را انتخاب کنید، آن ایالت بصورت هایلایت نمایش داده میشود.

 

 

 

 

نمایش جزییات بصورت سه بعدی

 

با کلیک کردن بروی پایتخت، نمایش سه یعدی فعال میگردد. در این قسمت همانند بخش اداری، گزینه های مشابه را در اختیار خواهید داشت بعلاوه جزییات بیشتری از ایالت. 

شما در این صفحه میتوانید ساختمان ها را فعال و غیر فعال کنید. ساخت و سازهایی مانند راه اهن، آموزش سربازخانه. توجه داشته باشید که مزیت های ارتقاها تا زمان فعال سازی آنها در دسترس نخواهند بود. 

بطور مثال در مورد راه آهن، بهبود تولیدات منابع متوقف میگردد ولی شما به پرداخت ها برای ذغال سنگ نیازی ندارید. 

 

 

 

از سوی دیگر شما میتوانید اطلاعات ایالت را مشاهده کنید. اطلاعاتی مانند تولیدات و روحیه ایالت. 

در منوی منابع میتوانید مشاهده کنید که هر ایالت چه مقدار منابع تولید میکند و چه ارتقاهایی ساخته شده اند و یا در حال حاضر در دست ساخت و ارتقا هستند.

در منوی روحیه، روحیه ایالت را مشاهده میکنید. در این قسمت میتوانید مواردی را که بر روحیه ایالت شما تاثیر گذار هستند را نیز مشاهده کنید. 

 

 

 

 

 

توجه:

 

  • دستور ساخت در هر جایی که شما بتوانید نشان آجر را ببینید میتواند داده شود. بطور مثال در نقشه، پنجره بخش ادای و نمایش سه بعدی.

     
  • اگر بخواهید یک ارتقا را در چند ایالت فعال کنید، میتوانید گزینه چند ایالت را انتخاب کنید. برای اینکار دکمه CTRL را نگه دارید و بروی ایالات دلخواه خود کلیک کنید. سپس دستور ساخت را ارسال کنید و همه ارتقاها در ایالات انتخابی شروع میشوند. 

     
  • با کاهش روحیه در نقشه سه بعدی، ساختمانهای بیشتری شروع به تخریب میکنند و مردم نیز شورش میکنند.